Lot n° 240

RELIGION. — Manuscrit, XIVe siècle ; bifeuillet in-4 de parchemin (30 x 29,5 cm), chiffré 245 (un bord froissé).

Estimation : 200 - 300
Adjudication : Invendu
Description
Sur les ordres des Frères Prêcheurs et l’abbaye de Saint-Victor à Paris. Le document détaille 14 articles.
«Item Car les Religieux dudit ordre qui se disent ou sentent grenez par les prieurs se peuvent plaindre aux anciens du couvent contre iceulx prieurs ou au supérieur prélat comme au provincial et du provincial au general et de luy au chappitre general […].
Item et quil y ait usaige stille ni coustume en la chancellerie de France par lequel le Roy ait acoustumé bailler provisions et lettres en telz cas comme celuy qui soffre et en la forme que ledit demandeur les a obtenues et ne sera point trouvé qu’ils en ont esté usé et mesmement en lordre des freres prescheurs et aussi soubz correction seroit ce chose de mauvais exemple et consequence […]. Il est assez notoire des religieux de labbaye de Sainct Victor lez Paris que lon revocque souvant de leurs prieurez et offices des gardians des couvens des cordeliers et des prieurs desdits freres prescheurs des augustins des carmes des chartreux des celestins»...
En conclusion «sont revocques doffices ou benefices selon les statuz de leurs ordres […] car leursdits statuz coustumes et usaiges desquelz ils ont acoustume usé sont les droiz qui doivent estre observez en leurs revocacions».
Partager